Jumaat, 31 Mei 2013

Eksotik Bali - Part 1 - Favehotel Kuta Square

Sudah 2 hari  balik dari Bali...alhamdulillah, selamat pergi dan balik walaupun banyak drama yg berlaku...
Firstly, Part 1 ni aku nak review sket pasal hotel kami di Bali itu hari....Favehotel Kuta Square....

Urusan booking - urusan tempah menempah aku buat melalui booking.com ...pastu aku kirim email kat diorang utk confirmkan urusan booking aku tu...aku request dan bagitau few things cth, check-in lewat dan request twin room...reply drp pihak hotel adalah pantas....nice!!!!

urusan check in & check out -kami check in lewat tgh mlm, lebih kurang pukul 1 pagi, staff kat reception setia menanti ( siap tolong angkat luggage kami dan hantar ke bilik ), check-in smooth and fast je...two thumbs up utk servis diorang ni...

bilik - bilik kecil tapi pada aku still acceptable...aku penah stay bilik yg super small drp bilik hotel ni ( masa kat HK)...at least, bilik hotel ni ada ruang utk bukak beg (esps beg aku yg besar gabak), ruang untuk solat dan letak barang2 kat lantai...dlm bilik ada arah kiblat, peti simpan barang berharga, tv flat ( part ni aku suka tv dia byk channel. Channel korea kbs pun ada, sempatla aku melayan drama korea ...)
 

Location - bersebelahan dgn Tune Hotel Kuta...hotel ni terletak di area Kuta yg happening...jalan kaki ke Pantai Kuta dalam 10-15 minit, tapi...sebab hotel ni dalam lorong kecik tak terasa bising, bingit dsb walaupun terletak dalam area Kuta...

Cafe - hotel ni ada cafe kecik, actually boleh je booking bilik sekali dgn breakfast tp mcm kitaorang tak amek breakfast ( nak murah punya pasal kan)...budak2 hotel tu claim cafe tu saji makanan halal BUT...member aku perasan yg menu cafe tu ada ..'pork'...so, eventhough buffet breakfast cuma rp35,000 kami decide tak amek buffet tu, payah nanti nak milih mana yg kita nak yg halal yg tidak...

swimming pool - hotel ni ada je swimming pool kecik, pada sesiapa yg minat...

Apa yg aku suka - servis staff hotel ( terbaekk !!!!), deco yg moden dan simple ( tiada ukiran atau patung2 tipikal Balinese yg pada iols agak menyeramkan), lokasi yg agak bagus tapi kalau nak hotel yg lagi dekat dgn Kuta Beach silala amek hotel yg lagi mahal mcm Hard Rock Hotel ke Sheraton ke...hehehhe

Apa yg aku rasa tak best sgt - kemudahan dalam bilik agak kurang, cthnya no heater, takde slipper dalam bilik air, lorong ke hotel ni gelap bila malam, mcm cuak sket nak balik malam...tp still selamat, bilik kami betul2 bersebelahan sekolah rendah..pagi2 dah terjaga dengar suara budak2 tu...spoil mood holiday...hehehe

sekitar hotel

sekolah dasar bersebelahan hotel
sewa kereta & motor...kedai hijau sebelah tu kedai laundry
ada spa depan hotel....( x sempat cuba...)


bantal pink ....
Overall, puas hati stay di sini selama 3 malam...bilik kami tiap2 hari dibersihkan, plus 2 botol air mineral setiap hari, selamat dan selasa...rm387 utk 3 malam( incude tax dll)...