Selasa, 31 Disember 2013

Berakhir 2013....

Hari ni 31 Disember 2013....Esok tahun 2014 bermula...

Alhamdulillah, tahun ni Allah SWT menganugerahkan pelbagai perkara yang perlu disyukuri...

2013 dalam lipatan memori-

Keseluruhan:
* Pengalaman kerja di tempat baru - sesekali tension, tapi akhirnya boleh adapt jugak
* Dapat kawan-kawan baru - Berkenalan dan berkawan dengan ramai orang pada tahun 2013 ni...
* 2013 - tahun yang mana aku rasa lebih sihat, kurang demam, selsema, kurang MC....alhamdulillah!
* Dapat settlekan satu/dua hutang pinjaman - seriously, lega sangat!

Travel : 
Mei - Bali - 4 hari di Bali

November - Jepun - 4 hari
Disember- JB/Singapore - 4 hari

* tak banyak, tapi aku bersyukur sebab di luar sana ada lagi rakan-rakan/orang lain yang hanya travel setahun sekali, malah ada yang tak pernah travel ke oversea...so, walaupun ada orang lain yang dah travel sampai ke Eropah, USA dll tak perlulah kita rasa cemburu, dapat berjalan ke serata Asia ni pun dah kira bagus!

Perfume :

Banyak perfume baru yang aku cuba, tapi masih tercari-cari signature scent...so far, pembelian White Musk Jovan for women 2 botol di Mustaffa Centre adalah sangat berbaloi!...Perfumes never fail to bring happiness...

Buku :

Membeli 8 buah buku tahun ni tapi satu pun tak habis baca lagi...aku bercadang nak pegi satu pulau, ala-ala Robinson Crusoe, duduk di sana 2/3 minggu dan habiskan membaca semua buku tu....bayangkan membaca sambil berbuai-buai dengan hammock tu....sekali tetiba...pukk! jatuh sebijik buah kelapa kena kepala! terus teringat lagu si Marsha Milan Londoh....hehhehe



WISHLIST 2014


Perfume :

Ada 3 perfume yg mesti masuk dalam koleksi tahun depan:
1. Lancome La Vie Est Belle - memandangkan ramai yg suka perfume ni, aku nak juga mencuba memiliki satu botol
2. Coach Poppy Flower - dah try kat Singapore hari tu, so nice! Tapi hari tu tak beli sebab bajet tak cukup..

3. Intimately Beckham - botol pink...dah try dan suka baunya yg fresh + sweet...plus, aku memang suka celebrity perfumes! Cheap but nice scent...

Buku :

- Nak beli buku biografi plak tahun depan , tokohnya tak pasti lagi tapi bajet RM100
- baca dan habiskan baca sekurang-kurangnya 4 buah buku....

travel
1. South Korea - tiket dah ada, musim diimpikan ...spring!
2. Pulau Tiga - dah penah pegi, tapi dah lamaaa....
3. ???? - nak pegi autumn/Oktober ...destinasi belum pasti...

p/s tahun ni blog aku ni hidup semula...dengan gigihnya aku menulis, akhirnya ada jugak entri setiap bulan, walaupun tak mampu buat seminggu sekali, tapi aku berazam buat entri sebulan sekali...insyaallah tahun depan entri sebulan sekali....






Tiada ulasan: