Selasa, 1 Julai 2014

Spring 2014 ~ hari terakhir di Seoul....

Salam Ramadan...
Hari keenam dan hari akhir...entry Seoul terakhir dari aku kot...tapi keinginan repeat tu tetap ada, so mungkin ni bukan yg betul-betul terakhir ...insyaallah...

sekadar repeat tempat yg sama dan aku ke Itaewon juga...

pagi - ke Dongdaemun sejam dua - beli kain cotton 2 pasang untuk diri sendiri
ke Insadong lagi sekejap - beli 3 beg - satu untuk my niece, 2 utk diri sendiri
then lunch di Itaewon - kat Muree Restaurant la mana lagi...try bulgogi stew set...licin side dish dia aku makan kecuali kimchi tu...kimchi memang bukan taste aku...

petang - aku round Namdaemun sekali lagi - kali ni baru aku serius beli souvenir, sebelum ni cuma tengok-tengok je
Malam - round Myeongdong sekali lagi - pasti akan rindukan tempat ni...
 dan malam tu jugak aku berangkat ke airport, melengkapkan lagi kisah pengembaraan aku yg penuh suspens ni (pengembaraanla sangat...hiks) aku tidur di airport...so, secukup rasala solo trip aku kali kan....hehhe

best ke tidur di airport - emm...tak best langsung, cumanya Incheon Airport memang selamat, bersih dan bila tengah malam ianya tenang...traveller lain selamba je berdengkur bagai ...aku??? dapatlah tidur dalam 40 minit gitu...

silalah layan gambar-gambar , lebih kepada cerita makan jak...

Vegetarian restaurant ...yg ni kat Insadong

masa tengah mencarik restoran tu aku berpandukan tulisan Hangul...tang ekor tu...so, alhamdulillah ..jumpa!!!

buku menu...memang semua veggie...takde daging...

my toufu stew...lengkap dgn nasi dan side dish...8000won kalau tak silap...with green tea ...sedap stew tu...

di pagi Jumaat tu...akulah first costumer restoran ni...sorang plak tu kan...hehehhe
aku order jus oren tu...penat aku mendaki nak ke sini punya pasal ...
tadaa...set bulgogi stew aku dah sampai...stew tu so-so jak, side dish licin kecuali kimchi...


Tiada ulasan: