Khamis, 21 Mac 2013

Bali - misi belum tercapai....

Esok aku bercuti. Thanks boss...sebab approved permohonan cuti aku. Hepi seketika. So, esok aku tak perlu kelam-kabut macam biasa. Malam ni boleh tidur lewat...sambil layan channel KBS & SBS boleh buka agoda dan booking.com. Misi menempah bilik hotel untuk percutian di Bali belum tercapai.

Short list yang aku buat sebelum ni entah ke mana. Hari ni pun baru balik dari mesyuarat di Best Western Kinabalu Daya Hotel...best yang tak seberapa best, boleh bolehla...not bad hotel tu. Ni aku selitkan gambar-gambar yg sempat aku snap di hotel ni...
bilik deluxe ...

bilik air, kecil tapi bersih dan lengkap..tiada bathtub ...

Balik ke topik asal...
Nampaknya di pulau Bali yang tersohor seantero dunia ni ada 3 area atau mungkin daerah yang popular dan macam semua hotel, resort dan guesthouse tertumpu kat situ. Kuta, Legian dan Seminyak. Aku taknak area yang terlalu sunyi ala-ala resort romantik sebab bukan pegi honeymoon pun. Pun tak mau area yang terlampau happening, bising dan banyak bar. Kalau boleh hotel tu tenang dan tak bingit sekitarnya tapi tak jauh jugak dari kedai-kedai, restoran dsb..

Aku masih mempertimbangkan empat hotel ni untuk di'book'

1. Grand Kuta Hotel & Residence
- review mengatakan hotel ni terletak di kawasan yang strategik. Bilik luas dan layanan bagus tapi malam-malam, ada nyamuk. Macam bagus tapi....perlukah aku bawa Ridsect atau racun nyamuk jenama Fumakilla...

2. The Sunset Hotel
- terletak di kawasan Legian. Dekat dengan kedai Krisna. Hebat sangatka kedai souvenir tu sampai perlu dimentionkan dalam review...hope so...

3. favehotel Kuta Square
- lokasi bagus, hotel baru, hiasan nampak ala-ala boutique tapi bilik macam kecik sikit. Takut sempit, tiada ruang untuk beg, ruang solat dsb...

4. Tune Hotel
- the very famous Tune Hotel. Kalau dah terdesak, mungkin jadi pilihan...


2 ulasan:

Farikica berkata...

Hmmm...Bali...best2...walau hotel mana pon u pilih, i'm sure u gonna have lotsa fun..;)

PutriMaryam berkata...

Fari....lmbt lg nak gi, bulan mei...